IONIQ 7 רכב פנאי חשמלי שיצור פרדיגמה חדשה בעולם הרכב

משפחת IONIQ עתידה להתרחב בקרוב אחרי שיונדאי חשפה את קונספט SEVEN המהפכני. יונדאי העולמית חשפה לאחרונה את איוניק 7, דגם הקונספט המבשר את המראה הצפוי של רכב פנאי חשמלי שגם הוא ינצל את היכולת יוצאת הדופן של פלטפורמת E-GMP שעליה מתבססת גם האיוניק 5 החשמלית.

 

כזכור לכם בוודאי, ה-E-GMP היא פלטפורמה שיונדאי פיתחה במיוחד לדור הבא של מכוניות חשמליות מתוצרתה. יש בה לא מעט חידושים כמו יכולת להזין חשמל החוצה לצרכים שונים ואפילו לטעון רכב חשמלי תקוע. זאת בזכות מערכת חשמל חזקה במיוחד שעובדת במתח של 800 וולט. בין החידושים הנוספים היא מערכת מתלים ייחודית מאחור – מנוע אחורי, או הנעה כפולה בעזרת שני מנועים. בנוסף הפלטפורמה מודולארית – זאת אומרת שהיא יכולה להתאים למגוון רחב של יישומים או דגמים חדשים בקבוצות רכב שונות: איוניק 5 היא האצ'בק משפחתית, האיוניק 6 – תהיה סדאן מהודרת ודינמית ואילו ה-SEVEN מבשרת את הפרדיגמה החדשה של ה-SUV המודרני.

 

ה-SEVEN פותחת פרק חדש למותג איוניק החשמלי של יונדאי – פרק שבמרכזו מכוניות חשמליות מונעות סוללה או "BEV" בלשון המקצועית. הצללית של הרכב היא נקיה ואווירודינמית – ומתרחקת מהמראה העמוס של רכבי הפנאי הנוכחיים. חרטום סף נמוך, גג שנמשך לאחור בצורה כמעט אופקית לגמרי ובסיס הגלגלים הארוך, יוצרים מראה ששובר את המוסכמות לפיהן מעוצבים ה-SUV בעלי מנועי הבעירה הפנימית.

 

לניקיון העיצוב יש עוצמה רבה וגם ניגודיות למול יציבה נוכחת ומראה שרירי – מהגלגלים הגדולים והיחס שבין שטח החלונות לשטח הדפנות. לחיזוק המסר יש לרכב תריסים הנפתחים ונסגרים אוטומטית כדי לשפר את זרימת האוויר סביב הרכב ואת קירור הבלמים וכן יחידות תאורה פיקסל LED שנותנות לאיוניק 7 חתימת אור שאי אפשר יהיה להתעלם ממנה בלילות. עיצוב הפנסים מחבר בין העולמות האנאלוגיים לדיגיטליים – תזכורת לדרך שעברנו ולתשומת הלב הרבה שניתנה לכל פרט ברכב – אפילו לפיקסל הבודד.

 

 

חלל הפנים של IONIQ 7 מתעדף את חופש התנועה של האנשים בתוך חלל רכב מודרני ומרווח. החדשנות לא נעצרת בעולמות ההנעה אלא היא ממשיכה גם לממדים אחרים. ואם כבר עוסקים בממדים – בסיס הגלגלים של איוניק 7 מגיע עד ל-3.2 מטרים הודות לפלטפורמה הגמישה ולעיצוב המושך את הגלגלים ממש עד הקצוות.

 

לפנים רצפה שטוחה וגדולה אשר מאפשרת ליונדאי לחקור חלופות חדשות לתכנון שלושת השורות המסורתי של ה-SUV. המטרה הייתה ליצור חלל פנים גמיש יותר בתצורה שלו. למשל דלתות ללא קורות אשר פותחות מעבר נרחב לנוסע להיכנס לחלל פנים בו ימצא ממד חדש של מרווח כפי שלא הכיר מעולם. אפשרויות לצייד את החלל הגדול כלאונג' מפואר בהחלט שעומדות על הפרק – רמז למגוון רחב של רמות אבזור עתידיות.

 

איוניק 7 מיישם גישה שהאדם במרכזה וזה אומר שגמישות חלל הפנים ושורה של פריטי אבזור פנים ניתנים להתאמה אישית לפי צרכי הנוסעים. למשל טבור מרכזי, "אי" שבו יש שקעי כוח שניתן יהיה להפעיל באמצעותם מכשירי חשמל ביתיים. מלפטופ ועד מיקרוגל. מקרר זעיר יספק שתיה צוננת במהלך הנסיעה, ומושבים סובבים ומתחברים יכולים בקלות להפוך למקום ממנו ניתן לצפות בשקיעה דרך דלת צד פתוחה או ליהנות מפרטיות בחניון לילה כשתאורת פנים רכה יוצרת אווירה מיוחדת בתוך הרכב. מה שתורם רבות לאווירה הזו היא התקרה של IONIQ 7 – תקרה שהיא מסך גדול אשר יכול להציג לא רק תכנים לבחירת הנוסעים אלא גם בעל יכולת לשנות את האווירה בתא הנוסעים – למען השקט הנפשי של הנהג שם בחזית.

 

אותו נהג יוכל בעתיד לקבל גיבוי מיכולת נהיגה עצמית (עתידית כאמור) וזה כולל סטיק שליטה שמתקפל באופן נסתר כשאינו בשימוש' ללא צורך בכל הציוד של תא נהג רגיל (גלגל הגה, מנופים ולוח מחוונים גדול), תא הנהג הוא רזה בהגדרתו, בעל מסכי מידע המשולבים בעיצוב ויחד יוצרים אווירת לאונג' מודרנית ונקיה. כיסא הנהג סובב על צירו ויאפשר לנהג לנוח ולחוות נסיעה אוטונומית נעימה מבלי להיות מנותק מנוסעי הרכב.

 

הסביבתיות של איוניק 7 אינה נגמרת רק במערכת ההנעה החשמלית. יונדאי מפתחת ומיישמת שורה של חומרי גלם אשר חלקם כבר מיושמים באיוניק 5 המצוינת. ה-SEVEN משתמשת בגווני צבע ממקור ביולוגי מתחדש, ריפודי המושבים ודיפונים שונים הם ממקורות ממוחזרים או מתחדשים. סיבי במבוק, שרפים שונים מן הטבע הכל מגיע ממקורות מתחדשים שהפקתם אינה מזהמת ומחזורם קל. גם למערכת בקרת האקלים יש חלק מהותי בתחום הזה. עם תכנון המתבסס על מערכות שקיימות במטוסי נוסעים, עם יניקת אוויר ממקום גבוה בגג הרכב (מסילות הגג) נקי יותר מאבק וחלקיקים הקרובים לפני הכביש.

 

בהחלט שיש למה לצפות.

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.