יונדאי סונטה הייבריד גורפת פרסים

יונדאי סונטה הייבריד גורפת פרסים יוקרתיים

לא רק אצלנו מתלהבים מהיונדאי סונטה הייבריד החדשה. גם בחו"ל הסונטה גורפת פרסים

שנת 2021 רק החלה ואנו כבר מסמיקים. יונדאי SONATA HYBRID זכתה בפרס המשפחתית הטובה ביותר וגם ההיברידית הטובה ביותר שניתן לרכוש בארה"ב. את הפרס העניק מגזין הצרכנות הענקי בארה"ב The Car Connection אשר נותן למבקרים בו כלים רבים להשוות באופן אובייקטיבי בין כלי רכב לפני ביצוע הרכישה. "ביונדאי, היברידיות ממשיכות לקבל קדימות בעת שאנו ממשיכים לפתח מכוניות שהן יותר ויותר ידידותיות לסביבה" כך אמר סגן נשיא תכנון מוצר ואסטרטגיה ביונדאי צפון אמריקה. "אנו מאושר שהעורכים של The Car Connection הכירו בעובדה שיונדאי סונטה הייבריד היא המכונית הטובה ביותר מסוגה שכדאי לרכוש בשנת 2021". The Car Connection העניקה השנה פרסים ב-15 קטגוריות רכב שונות עם תנאי בסיס קשוחים כדי להשתתף בתחרות וביניהם לעמוד ברף מחיר וכן להיות מצוידות במערכות בטיחות אקטיביות מצילות חיים.  

מה זה רכב היברידי?

רכב היברידי, כמו למשל יונדאי סונטה וגם איוניק ו-KONA, הוא רכב המשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי אחד או יותר. התנאי שבו מכונית תחשב לבעלת הנעה היברידית הוא  שהמנוע החשמלי אכן יהיה בעל יכול לסובב את הגלגלים ולהניע את המכונית. כדי שמכונית תהיה היברידית היא צריכה מיכל דלק למנוע הבעירה הפנימית וסוללה גדול למנוע החשמלי. מערכת הניהול של הרכב תהיה זו אשר תפקח על פעולת ההנעה ותחליט באופן עצמאי (על פי רמות העומס) האם להזיז את המכונית בכוח המנוע החשמלי, בכוח מנוע הבנזין או בכוחות משולבים של שניהם. כדי שזה לא יהיה סתם פשוט להבנה, קיימות (בגדול) שלוש רמות של רכב היברידי: היברידי-קל (MILD) שתרומתו להנעת הרכב היא מזערית ותפקידו בעיקר לספק יכולת לדומם את מנוע הבנזין לפרקי זמן ארוכים יותר כשזוחלים בפקקים. הסוג השני הוא היברידי כמו שאנו מכירים את יונדאי סונטה ואיוניק. מערכת עוצמתית ביותר עם מנוע חשמלי חזק העובד במקביל למנוע הבנזין ומסוגל להזיז היטב את הרכב במהירות עירונית ואפילו במהירויות גבוהות יותר כשהעומס לא גבוה (למשל בשיוט). בתצורה הזו, יחד עם תכנון רכב חכם סביב יחידת ההנעה, אפשר לקבל צריכת דלק מצויינת. נתון של 20 ק"מ לליטר בנזין בהחלט שנמצא בהישג הנהג – אפילו עם רכב מנהלים מהודר כמו יונדאי סונטה החדשה. בנוסף, רכבים היברידיים (דרגה 2 בטבלת זיהום האוויר) נהנים מהקלות במיסוי ומי שיקבל רכב כזה מהעבודה גם ישלם שווי שימוש מופחת. לכן לא פלא שהמכוניות ההיברידיות הפכו לרבי המכר בישראל בשנים האחרונות.

הסוג השלישי של היברידיות הוא היברידיות-נטענות או PHEV. כאן מערכת ההנעה החשמלית הרבה יותר דומיננטית ועשויה להכיל אפילו שני מנועים חשמליים אם מדובר ברכב פנאי כפול-הנעה. למנוע הבנזין תפקיד משני יחסית והוא מיועד לספק כוח בעיקר בתנאי שיוט למרחק ארוך ולהיות מעין "גנרטור" לטעינת הסוללה הגדולה. בנוסף, רכב היברידי-נטען מסוגל להתחבר לרשת החשמל באמצעות עמדת טעינה לרכב חשמלי ולנסוע עשרות קילומטרים במהירות גבוהה למדי רק על חשמל. רוב הכלים המשווקים כרגע בעלי טווח חשמלי של כ-50 קילומטרים (בהינתן התנאים) ואחריהם הם ממשיכים להתנהל כרכב היברידי לכל דבר. ממוצע צריכת הדלק (לפי מחזור WLTP) הוא כ-55 ק"מ/ל'. גם להיברידי נטען יש הקלות במיסוי ושווי שימוש מופחת לעובדים – זאת במטרה לעודד מעבר לתחבורה סביבתית.

 

 

איך מתדלקים וטוענים רכב היברידי?

זה פשוט מאד. בדיוק כמו שתדלקתם כל רכב רגיל עד היום. כמעט. מכיוון שצריכת הדלק של רכב היברידי מוביל כמו יונדאי סונטה, היא זעומה מאד ולכן לא צריך לשאת עליך את אותה כמות דלק שהיית צריך בעבר, הביקור בתחנות התדלוק יהיה נדיר יותר והתשלום בסוף התדלוק יהיה קטן יותר. אם עד לפני כמה שנים ספורות מכונית מנהלים גדולה הייתה צורכת כ-10 קילומטרים לליטר וכדי לעבור 500 קילומטרים היה עליך לשרוף 50 ליטרים של בנזין נטול עופרת. עתה, עם יונדאי סונטה הצורכת חצי מזה, תוכל לעשות (בהינתן התנאים) את אותם 500 הקילומטרים עם רק 25 ליטרים של 95 משובח. על פני שנות הבעלות על הרכב , מדובר בחיסכון של אלפי שקלים. אם יש לך היברידית נטענת שעושה 50 ק"מ על חשמל., ואתה מקפיד לטעון אותה בכל ערב בבית, יש מצב שיעברו ימים ארוכים מבלי שמנוע הבנזין כלל יעבוד. יש דגמים המצוידים בנורה מיוחדת בלוח המחוונים שמודיעה (אחרי כשבועיים) שכדאי לרענן את הדלק במיכל – אולי עם כמה ליטרים של 98 מבציר משובח – מכיוון שמנוע הבנזין כלל לא פעל. בקצרה. התדלוק הוא בדיוק כמו של מכונית רגילה. רק הרבה יותר זול.   איך טוענים את הסוללה ביונדאי סונטה הייבריד? פשוט מאד. נוסעים. מערכת הניהול המתקדמת שברכב דואגת לרמת הטעינה של הסוללה בשלושה דרכים: על ידי ניצול מנוע הבנזין כגנרטור ליצור חשמל, על ידי מיחזור אנרגיית הבלימה (מכונה גם בלימה רגנרטיבית) וניצולה ליצירת חשמל הטוען את סוללות הליתיום וגם ניצול של כוח התנע, השוונג של הרכב בירידות, כדי ליצור חשמל לטעינת הסוללה. מכוניות כמו סונטה הייבריד לא צריכות להתחבר לעמדת טעינה לרכב חשמלי ונהנות לכן מאוטונומיה רבה. למעשה מבחינתך אין בכלל הבדל בשימוש מול הרכב שהיית רגיל לו עד עתה. היתרון הזה בא לידי ביטוי במחירון ומכוניות היברידיות הפכו להיות מבוקשות יותר מאי פעם.  

לא רק The Car Connection העניקו ליונדאי סונטה תואר של Best Hybrid. גם אתר CarBuzz בחר מבין 500 דגמים שונים את יונדאי סונטה הייבריד בקטגוריית Save The Planet (הצל את כדור הארץ) בזכות צריכת הדלק הסופר-חסכונית וחווית נסיעה עשירה ומפנקת. האמת לא מפתיע. רגע, רגע. יש עוד. ALG מבית ענקית הצרכנות JDPower הכתירה את יונדאי סונטה הייבריד כבעלת ערך הגרט הטוב ביותר. בשבילנו זה אומר ששמירת הערך של הסונטה הייבריד החדשה תהיה טובה יותר כשיגיע היום בו נפתח מחירון כדי למכור אותה ולעבור ליונדאי סונטה הבאה.

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.