יונדאי STARIA מגדירה מחדש את עולם המיניוואנים

היא לא רק נראית כמו חללית, יונדאי STARIA, יורדת מן הכוכבים עם בשורה של מובילת נוסעים מתקדמת, ששמה את הנוסעים במרכז

את יונדאי איוניק 5,הדגם החשמלי פורץ הגבולות ועתיר הפרסים של יונדאי אתם כבר מכירים. רכב חשמלי, משפחתי ומתקדם, עשיר בחידושים ועשוי ברמה כה גבוהה עד כי רבים מבכירי עיתונות הרכב מזהים בו פרדיגמה חדשה בעולם הרכב המשפחתי. זאת בזכות תכנון, עיצוב, ביצוע ואיכות כללית ברמה שלא הכרנו עד היום.

אותה גישה חדשנית, אשר שמה את הנהג והנוסעים במרכז, אפיינה גם את הפיתוח של מוביל הנוסעים הכל חדש של יונדאי – STARIA.

 

 

עולם חדש של רכבי היסעים

מדובר בגישה שונה בתכלית מהתפיסה הרווחת בעולם רכבי ההיסעים. כבר לא רכב מסחרי, רועש וכבד, שעבר הסבה להובלת נוסעים – אלא פלטפורמה חדשה לחלוטין שתוכננה מראשיתה קודם-כל לספק נוחות נסיעה וחווית נסיעה נעימה למי שיבלה בה בדרכים. בסיס הגלגלים הארוך מאד של 3,273 מ"מ וגלגלים שנדחפו לקצוות הרכב שבאורך 5,253 מ"מ, יוצרים חלל פנים עצום.

לאורך בסיס הגלגלים ולמיקום הגלגלים יש תפקיד מרכזי בעיצוב החללית הזו. יונדאי יצרה מראה מרשים שנראה כלקוח מסרט מדע בדיוני. הלוק החייזרי מתחזק על ידי תאורת יום LED שנותנת חתימה מאד יוצאת דופן.

 

עיצוב חדשני, מסורת קוראינת

קו שמשות נמוך, יחד עם שמשה קדמית עצומה, נותנים לאור טבעי לחדור פנימה ומאפשרים לנוסעים, בכל שורות המושבים לראות מצוין את הנוף במהלך הנסיעה ומשפר מאד את חווית הנסיעה. לעיצוב של סטאריה שורשים במסורת הקוריאנית – HANOK, היא מאפשרת לנוסעים לחוות את הנוף כאילו הוא המשך רציף של חלל הפנים של הרכב. לא מעט מהעוצמה של העיצוב מגיעה דווקא מחלל הפנים הנדיב. חלל פנים שבכל אחת משורות המושבים (בגרסאות בעלות המושבים המקוריים) מספק מרווח של יותר ממטר לרגליים, לכתפיים ולראש. מרשים בהחלט.

יונדאי סטריה Hyundai STARIA - מבט פנים על סביבת הנהגלא רק הנוסעים ייהנו מהנסיעה, גם הנהג מקבל שמשה קדמית עצומה וסף חלונות צד נמוך המחזקים מאד את תפיסת המרחב סביב ה-STARIA בתנועה עירונית או בכביש הפתוח. בנוסף ייהנו הנהג והנוסע שלצידו מקוקפיט מעוצב באותה רוח חדשנית המאפיינת את דגמי הדור החדשים ביותר של יונדאי – תא נהג דיגיטלי מלא (ברמות האבזור הגבוהות), מסך מגע גדול למולטימדיה וגם ממשקי קארפליי ואנדרואיד. בנוסף, תפעול תיבת ההילוכים נעשה באמצעות מתגים ולא מנוף מה שמשחרר עוד יותר מרווח בתא הנוסעים, דבר חשוב מאד לנהגים שעתידים לבלות שעות רבות מאחרי ההגה.

 

 

 

שילוב של בטיחות וכוח מתפרץ

גם מקומן של מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות לא נגרע מהחבילה החדשנית ב-STARIA. בהתאם לרמות האבזור תמצאו חבילות סיוע שונות אשר כוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

הכוח המרשים להניע את כלי הרכב מגיע מיחידת הנעה מרשימה לא פחות. מדובר במנוע הטורבו-דיזל 2.2ל' של יונדאי שעושה עבודה נפלאה ביונדאי סנטה פה החדשה. המנוע שעבר מסכת שיפורים ועידון מספק 177 כ"ס וכ-44 קג"מ ומשלב בכך עוצמה וגמישות עם צריכת דלק נמוכה. היעילות הזו מושגת לא מעט בזכות תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. יונדאי עשתה אופטימיזציה למערכת ההנעה כדי שתספק את העברות ההילוכים החלקות והמדויקות ביותר. מינימום רעשים ורעידות ומקסימום זמינות כוח וחסכון בדלק.

חווית הנסיעה לא מסתכמת רק במזגן מקפיא וחלונות גדולים. הסטאריה מצוידת במתלי מקפרסון בחזית ומערכת רב-חיבורית במתלה האחורי. שילוב שנמצא כמעט תמיד במכוניות הכביש הטובות ביותר. יש לזה משמעות רבה בנוחות הנסיעה, באופן שבו ה-STARIA מטפלת בשיבושים בכביש אבל גם להתנהגות טבעית ובטוחה.

 

סטאריה – מיני ואן יעיל וחסכוני

אלינו בישראל, תגיע יונדאי STARIA בארבע תצורות שונות כאשר המשותף לכולן היא מערכת ההנעה המצוינת. המטרה היא לכסות במנעד רחב, מגוון גדול של סגמנטים ולתת פתרונות ייחודיים בכל אחד מהן.

הגרסה הראשונה היא מסחרית סגורה, ללא חלונות ועם מושב נהג ועוד שניים לידו בחזית. חבילת אבזור נוחות ובטיחות בסיסית אשר תשמש ככלי עבודה תכליתי למי שצריך וואן יעיל וחסכוני. באותה נשימה נזכיר שהגרסאות המסחריות מצוידות בקפיצי עלה מאחור. דבר חשוב מאד ליכולת לשאת מטען בצורה בטוחה.

יונדאי סטריה Hyundai STARIA - מבט חוץ על צד הרכבהגרסה השנייה תתאים יותר להסעות ומגיעה עם חבילת אבזור בטיחות גבוה יותר ועם חבילת מושבים תכליתית. לגרסה הזו יש כמובן חלונות מקוריים גדולים והפנים שלה ייבנה לפי צרכי הלקוחות בסגמנט הזה.

שתי הגרסאות הבכירות מגיעות מאובזרות באופן מלא מהמפעל: הראשונה היא MPV (מוביל נוסעים) עם סידור מושבים של נהג ועוד 8 נוסעים ובה כבר תמצאו את מלא מערכות הסיוע והבטיחות האקטיביות של הדגם הזה.

הגרסה העליונה היא כבר ברמת VIP ומאד מהודרת. סידור המושבים בה הוא נהג ועוד שבעה. תמצאו בה ריפודי עור, דיפוני עץ, ווילונות מקוריים, שני גגות שמש ועוד אבזור נוחות רב שלא יבייש רכב פרמיום יוקרתי. דגם שבהחלט יכול להתאים להסעת אמנים, תיירים מחו"ל וכל אח"מ רם דרג שירצה לשוטט בישראל בנוחות ובבטיחות המרבית.

יונדאי STARIA מביאה בשורה חדשה לקבוצת ה-MPV. כבר לא רכב מסחרי גס שהוסב להסעת הנוסעים, אלא רכב שמתחילתו תוכנן לספק חווית נסיעה נעימה ונוחה ככל האפשר עם תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר (כמו למשל גובה מפתן הדלת שיאפשר כניסה קלה גם לנוסעים צעירים כמו ילדים). שילוב הדור החדש ביותר של הקישוריות, מערכות סיוע ובטיחות אקטיביות ומראה חיצוני ופנימי שלא ישאיר אף אחד אדיש. על המדרכה או בחיוך רחב בתוך ה-STARIA.

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.