מערכות בטיחות לרכב – מילון הבטיחות הגדול

אתם עומדים באולם התצוגה מול קטלוג פתוח, אבודים בתוך עולם של מערכות בטיחות. ROA, BCA ,SEW ו-RCCA. הרבה אותיות, הרבה מערכות בטיחות. הגיע הזמן לעשות בהן סדר (בשיתוף 'עולם הרכב', ערוץ ספורט 5)

 

דגמי יונדאי החדשים מאובזרים במערכות בטיחות אקטיביות רבות. החל מבקרת בלימת חירום, סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות רבות ויעילות נוספות המאפשרות לנוסעי הרכב להרגיש בטוחים יותר מאי פעם. כיצד כל מערכת בטיחות עובדת ומה היתרונות שלה? בואו נצלול אל מילון הבטיחות הגדול של יונדאי.

 

ROA: מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

המערכת הראשונה היא אחת המערכות החשובות ביותר, אם לא החשובה ביותר. ROA – Rear Occupant Alert, היא מערכת ששומרת על היקר לנו מכל: הילדים שלנו.

אמא חוגרת ילדה במושב בוסטר לתינוקות

הצורך במערכת החיונית הזאת לאור הסחות הדעת הרבות בחיינו ועשרות האירועים מדי שנה שחלקם מסתיימים באופן טראגי הוא קריטי.

אז איך היא פועלת וכיצד היא מגינה בצורה אקטיבית על היושבים מאחור? להמשך קריאה וצפייה במדריך לחצו כאן.

 

BCA: מניעת מעבר לנתיב עם רכב בשטח מת

BCA או Blind-Spot collision Avoidance Assist. בואו נודה על האמת, בעידן הסלולרי והמסכים הרבה מאיתנו חוטאים ומגניבים מבט לטלפון בזמן נהיגה, מדובר בשבריר שניה של היסח דעת שיכול לעלות לנו באיבוד שליטה. גם מעבר מתוכנן לנתיב בחוסר זהירות או כתוצאה מהמצאות רכב ב"שטח מת" בו שדה הראייה של הנהג חסום יכולים להוביל לתאונות מסוכנות.

בקרת ה- BCA האקטיבית פותחה כדי להגן על נוסעי הרכב מהסכנה הזו בדיוק. היא מונעת התנגשות בין כלי רכב על ידי הפעלה אקטיבית של ההיגוי והבלמים ומחזירה את המכונית למרכז הנתיב. בועז קורפל וכפיר כשריאן יצאו לכבישי ישראל כדי להדגים בזמן אמת כיצד המערכת עובדת. לחצו כאן לצפייה.

 

RCCA: בלימה בחירום בנסיעה לאחור כאשר רכב חוצה

הבאה בתור היא מערכת בשם שם RCCA, או Rear Cross Traffic Collision Avoidance Assist אבל אפשר לקרוא לה גם "הפקחית" כי תפקידה הוא לפקח על כל מה שקורה בחלקה האחורי של היונדאי שלכם ולמנוע תאונות מסוכנות עם הולכי רגל ומכוניות.

 

אחד הכללים הראשונים שלומדים בשיעורי נהיגה הוא להימנע ככל הניתן מלהחנות את הרכב עם "האף" פנימה. לא בהכרח בגלל שנוח יותר לצאת מהחנייה לאחר מכן, אלא כיוון שביציאה לאחור מחניה הסכנה למעורבות בתאונה עולה משמעותית.

עולם הרכב של ערוץ ספורט 5 יצאו לבחון בזמן אמת כיצד המערכת המותקנת בדגמי i20 וסונטה טורבו (ודגמי יונדאי נוספים) עובדת ומגנה עלינו מפני תאונות מיותרות. לחצו כאן לצפייה.

 

SEW: מערכת הזהרת יציאה בטוחה

עוד שכבה של בטיחות לבני המשפחה. SEW או Safe Exit Warning היא מערכת בטיחות המספקת שכבת הגנה נוספת שיחד עם בקרת ROA יוצרת מעטפת בטיחות מקיפה ומתקדמת ששומרת על הילדים שלכם ומורידה את מפלס הלחץ בכל נסיעה משפחתית.

 

הדמייה של פעולת מערכת בטיחות SEW לפתיחה בטוחה של דלת אחורית בעת חניה

החיישנים והרדארים המתקדמים של יונדאי דואגים להתריע במידה והם מזהים רכב במרחק של כ-70 מטרים מתקדם לעברכם בזמן פתיחת דלת המכונית, וכך מונעים מרכב המתגנב מאחור לסכן את היוצא מהרכב שלכם. הורים לילדים? לחצו כאן וצפו כיצד SEW שומרת על ילדכם.

 

SCC: בקרת שיוט אדפטיבית חכמה

SCC: Smart Cruise Control היא בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ואם עד היום הייתה לכם את המערכת הזאת במכונית ולא השתמשתם בה, הפעילו אותה בנסיעה הקרובה והחיים שלכם על הכביש ישתפרו פלאים.

הדמיית פעולת מערכת בטיחות SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה

בקרת השיוט היא מערכת בטיחות שמלווה אותנו כבר עשרות שנים. אבל הטכנולוגיה התקדמה ולמערכת הוותיקה התווסף רכיב נוסף שהפך את בקרת השיוט הרגילה לבקרת שיוט חכמה. יונדאי הוסיפו למערכת הוותיקה מכ"ם מתקדם ויחד עם המצלמות, הופכים את בקרת השיוט האדפטיבית לחכמה ויעילה במיוחד.

כיצד המערכת עובדת? לחצו כאן וצפו בהדגמה של בועז קורפל וכפיר כשריאן.

 

FCA: סיוע למניעת תאונה חזיתית

FCA: Forward Collision Avoidance Assist היא מערכת שמסייעת למנוע תאונה חזיתית וקטלנית עם רוכבי אופניים, הולכי רגל וכלי רכב. מה שהופך אותה לאחת ממערכות הבטיחות החשובות ביותר, אם לא החשובה מכולן.

FCA משתמשת במצלה הקדמית שלה בכדי לסרוק את השטח ולזהות תנועה משתנה של עצמים הנמצאים בקדמת הכביש. במידה והולך רגל מתפרץ לכביש, רוכב אופניים מחליט לחתוך את התנועה או רכב בולם בצורה פתאומית, מערכת הסיוע למניעת תאונה חזיתית מפעילה התרעה קולית ברכב ומיד לאחד מכן בולמת בצורה אוטונמית בכדי למנוע את התאונה.

כפיר כשריאן ובועז קורפל יצעו לבחון את המערכת בשני מצבים מסכני חיים. צפו בהדגמה.

 

LVDA: התרעת תחילת תנועה של מכונית מלפנים

נסיעה בתנועה צפופה, בעיקר בפקקים, הפכה בחודשים האחרונים לשגרת חיים ברחבי ישראל.

פקקים ארוכים בכל שעות היממה, מכוניות זוחלות, והנהגים בתוכן הופכים או לעצבניים או לאדישים, מה שמוביל אותם להתעסק ברדיו, ב-Waze, במשחק עם המזגן או במולטימדיה או בכל דבר אחר למעט בנהיגה, מה שעלול להתפתח לסכנות ולבעיות אחרות.

LVDA: Leading vehicle departure פותחה כדי לפתור את הבעיה הזו בדיוק. כיצד היא פועלת ואיך היא יכולה לקצר את זמו השהייה בפקקים? הקליקו כאן וצפו בבועז קורפל וכפיר כשריאן מסבירים.

 

BVM: תצוגת וידיאו שטח מת בלוח המחוונים

אם יש דבר שנהגים חוששים ממנו זה חוסר וודאות. המודעות וההתמצאות במרחב היא תנאי בסיסי לשמירה על בטיחות במהלך נסיעה לנוסעי הרכב ולמשתמשי הדרך האחרים. אחת מנקודות התורפה בכל הקשור להתמצאות במרחב במהלך נהיגה היא השטח המת במראות הצד, אותו אזור בכביש אותו אין ביכולת הנהג לראות במראות, בו יכול להימצא רכב בדיוק ברגע שאתם רוצים לעבור לנתיב.

הדמייה של פעולת מערכת בטיחות BVM - תצוגת וידיאו שטח מת בלוח המחוונים

כדי להתמודד עם חוסר הוודאות הזה, פותחה מערכת BVM: Blind-Spot View Monitor ש"מעלימה" כמעט לגמרי את השטח המת. איך היא עושה את זה? צפו בהדגמה של בועז קורפל וכפיר כשריאן במסגרת "מילון הבטיחות הגדול" של יונדאי.

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.