מיני מי?

מיני מי?

מכוניות קטנות תמיד היו הדרך הנגישה ביותר ליהנות מתחבורה עצמאית וזמינה. עתה בעידן הקורונה מכוניות מיני כמו יונדאי i10 מבוקשות מתמיד

את המושג מיני קבעו דווקא הבריטים עם אותה MINI שהפכה לחלק מתרבות הפופ של שנות ה-60'. אייקון מוטורי ותרבותי חשוב עד לימינו. כיום סגמנט המיני מכיל מכוניות גדולות יותר מאותה מיני מיתולוגית וכדי לעשות מעט סדר היכן העניינים עומדים נשתמש בהיצע הדגמים הנהדר של יונדאי כדי להמחיש: סגמנט מיני:יונדאי i10, מעליו סופר-מיני: i20, אחריו הקומפקטיות/משפחתיות: i30 ואלנטרה ובקומה מעל נמצאות המשפחתיות הגדולות/מנהלים שזו תהיה הסונטה הייבריד החדשה והמרשימה. עד לא מזמן סגמנט המיני היה עשיר וגדוש דגמים ומתחרים. כחלק ממדיניות הממשלה להנגיש תחבורה למי שלא יכול לרכוש רכב גדול ויקר.  ההקלות של המס הירוק, דאז, יצרו מחירים מאד מושכים והשוק הצביע בארנק. אבל העניינים מאד השתנו. תקנות המס הירוק מחמירות היום יותר מתמיד, המעבר למערכות הנעה היברידיות יקרות פסח על המכוניות הקטנות וגם המאמץ לשמור על תג מחיר נמוך גרם לשילוב מאוחר של מערכות בטיחות מתקדמות (שהימצאותן נותנת הקלות מיסוי נוספות). כך שנוצר מצב שבו נותרו בשוק רק 5 רכבי מיני זולים. כשליש ממבחר הדגמים שהיה לפני כן.

איזו מכונית מיני כדאי לקנות?

התשובה פשוטה מאד. זו שנותנת את התמורה הטובה ביותר והערך המוסף הרב ביותר. נכון. התפיסה שלפיה מכונית מיני היא רק לתחבורה בסיסית כבר לא קיימת. כמעט כל המכוניות הקטנות שנותרו יתנו היום אקסטרה כלשהו מעבר להיותם רכבי מיני זולים. כך שתמצאו בהם בקרות אקלים, חישוקי סגסוגת, צביעה דו-גוונית ועוד גינונים ואבזור של מכוניות גדולות ויקרות יותר. כך שלעבור לרכב מיני לא צריך להיות "עונש" על כך שאתם חוששים לנסוע בתחבורה ציבורית בגלל ריחוק חברתי. כמובן שתרצו את המכונית החדשה, המתקדמת ובעיקר הגדולה ביותר בקבוצה. זו תהיה יונדאי i10. היא משווקת בישראל עם מבנה כל-חדש מתקדם שהופך אותה למרווחת בקבוצה. לצד המראה החיצוני המעודכן, יש גם חלל פנים שמעוצב בדייקנות וקפידה כפי שיונדאי יודעת לעשות. יונדאי השתמשה בחומרי הגלם האיכותיים שלה כדי ליצור תא נהג וסביבת נוסעים נקיים למראה, אלגנטיים ובעיקר מרווחים. חבילת האבזור מודרנית ומשולבת בעיצוב בצורה הרמונית שלא יוצרת עומס ושומרת על הקו הנקי וההיי-טקי של תא הנהג. כך תוכלו להישאר מחוברים עם מולטימדיה ומסך 8 אינץ' שמסוגלת (במגבלות) להתממשק לכל מכשיר אפל או אנדרואיד ולאפשר לכם גישה קלה ובטוחה לניווט, אנשי קשר, מוזיקה והודעות.  עוד דברים שצריך לחפש במיני מוצלחת זה תאי אחסון ותא מטען. בהחלט אתגר בכל מכונית כל שכן אחת קטנה. ובכן ביונדאי i10 תא מטען מהגדולים בקבוצה ומושב אחורי שמתקפל כדי ליצור חלל גדול יותר לציוד. מעצבי יונדאי הצליחו ליצור ברכב המיני תאי אחסון רבים לפנים, ובדיפוני הדלתות. כך שלעולם לא תחושו שאתם רכב קטן או סגפני. יותר מזה. שילוב של מצלמת חניה הופך את החיים בעיר לעוד יותר קלים. מימד הבטיחות גם הוא עומד במרכז מערך השיקולים בבחירת רכב חדש. כחלק ממדיניות היבואנית, יונדאי i10 משווקת עם מערכות בטיחות אקטיביות רבות: בלימה אוטונומית בחירום המסוגלת לעצור את המכונית במצבי סכנה ללא התערבות הנהג. יש גם תיקון אקטיבי, ממש הפניה של ההגה, במקרה של סטיה מנתיב הנסיעה. עוד כוללת החבילה גם ניטור של עייפות הנהג והמלצה לעצור למנוחה, החלפת אורות גבוהים אוטומטית למניעת סינוור בלילה ועוד רשימה ארוכה של תכולתה מיועדת להגן על החיים.



כמה עולה להחזיק רכב קטן?

הרכב על פני נאמר שלוש שנים. אבל זה חישוב שרק אתם יכולים לעשות. מדוע? מכיוון שלא כולם נוסעים את אותו מספר הקילומטרים בשנה, מכיוון שעלויות הביטוח משתנות בהתאם לאיזור המגורים וההיסטוריה הביטוחית שלכם ומכיוון שעלויות הדלק גם הן משתנות ולפעמים באופן לא צפוי. עליכם יוטל להשלים את החסר.  ובכן מכוניות קטנות הן בבסיסן גם זולות. זו המהות. כך למשל יונדאי i10  חדשה תעלה לכם פחות מ-70 אלף שקלים (פלוס אגרת רישוי של 1,235 שקלים). זאת אם תבחרו לשלם את מלא הסכום במכה אחת במעמד הרכישה. אבל ביונדאי מציעים לכם גם את מסלול ליסינג פרטי. הלכה למעשה אתם משלמים רק על השימוש ברכב למשך שלוש שנים והרכב נרשם על שמכם. אם נמשיך את הדוגמה עם i10 אינטנס ידנית שעולה 69,900 שקלים. במסלול הליסינג הפרטי תשלמו מקדמה של 7,500 שקלים בלבד ואחריה תשלומים חודשיים של 895 שקלים ואתם ברכב חדש! בסוף התקופה תוכלו להשלים את העסקה עם 34,950 שקלים או להתגלגל בטרייד-אין למסלול ליסינג נוסף וחדש. אלו בהחלט סכומים שמשק בית בישראל יכול לעמוד בהם. בנוסף, אחד היתרונות המשמעותיים של רכב קטן וחסכוני הוא העובדה שהוא בדיוק זה "קטן וחסכוני". ביונדאי יש מנוע 1.2 ל' מתקדם שהוא גם חזק עם 84 כ"ס ובעיקר חסכוני. זה אומר שלמשל את הדרך מתל אביב לחיפה תעשו בעלות דלק של עשרות שקלים בודדים. עשו חישוב מהיר ותגלו שזה רק 2.5 שקלים יקר יותר מנסיעה באוטובוס מהתחנה המרכזית בתל אביב לתחנה המרכזית בחיפה. ומה על הנוחות? גמישות הזמנים והישיבה באוטובוס בזמני קורונה?

אוטו קטן - הקפסולה המושלמת

רכב מיני קטן וחסכוני יהיה הקפסולה המושלמת לא רק להגנה בפני נגיפים אלא גם כתחבורה נגישה. רכבי מיני זולים כבר אינם סגפנים ודלים ומציעים היום חבילות בטיחות ונוחות נדיבות ביותר לצד עלויות רכישה ואחזקה מהזולות בעולם הרכב. אז איזה רכב מיני כדאי לקנות? את זה שהולך הכי בגדול ועדיין שומר על היתרון של להיות קטן.

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.