זה ישנה את כל מה שאתם חושבים על SUV

רכבי הפנאי שטח, SUV, כבשו את השוק ומהמון סיבות מצוינות. שילוב של מערכת הנעה היברידית מאפשר לדבר גם על נסיעה שקטה ויעילות.

  אם נשים לרגע בצד את ציי הרכב הגדולים, רוב המכוניות שקונים פרטיים, כמוכם בדיוק, מעדיפים לרכוש הם SUV, או רכבי פנאי שטח. זה לא מפתיע מאחר של- SUV מודרני יש יותר אופי, שמחת חיים ורמיזות לגבי אורח החיים של בעליו. הרבה יותר קל לנו להתחבר לרכב פנאי סקסי מאשר לסדאן שבלונית וכולנו רוצים להרגיש מיוחדים.  

כולם רוצים SUV

  מה שהחל בסוף שנות ה-30' כפתרון מעשי לצורך של חוואים ואנשי שטח, הוביל לפתרון פשוט של הנחת מרכב מוארך ורב-מושבים על שלדות של טנדרים 4X4. אלו מעולם לא פרטו על נימי נפשו של הלקוח הפרטי. בשנות ה-2,000 כולם רוצים 4X4. גם בישראל. כאן אצלנו נמכרים אלפי רכבי 4X4 עם מרווח גחון גדול, צמיגים שמנמנים, 7 מושבים ובעיקר מנועים גדולים, זללנים ומזהמים. מנוע גדול הוא הכרח כשצריך לגרום לרכב 4X4 גדול וכבד לנוע בצורה מתקבלת על הדעת בסביבת תחבורה מודרנית.   משבר האנרגיה שפקד את העולם, יצר דימוי בזבזני, לצד תקנות זיהום אוויר מחמירות, יחדיו תרמו להכחדה הכמעט מוחלטת של רכב השטח 4X4 הקשוח של פעם. את מקומו תופסים דגמים חדשים, קלי משקל, הרבה יותר יעילים בתנועה היומיומית על הכבישים. אלו שומרים על "קוד העיצוב" הקלאסי של SUV וחלקם אף בעלי יכולת שטח מסוימת. אבל עדיין לא נפטרו לגמרי מהעניין המציק הזה של צריכת דלק. עד שהגיע החשמל.    

ההיברידי כובש את ישראל

  אם אתם עדיין לא מכירים, מדובר בשילוב של מערכת הנעה חשמלית בנוסף למנוע הבנזין שברכב. התפקיד העיקרי של המנוע החשמלי הוא להפחית את פליטת זיהום האוויר והוא עושה זאת על ידי הפחתה משמעותית של צריכת הדלק. כל זה מבלי לפגוע בביצועים. מהסוג הזה קיימות כמה מהמכוניות הנמכרות ביותר בישראל, ביניהן יונדאי איוניק, יונדאי סונטה המרשימה שזינקה לראש המכירות בקבוצת רכבי המנהלים ולאחרונה גם יונדאי אלנטרה החדשה ששוברת שיאים.   כיום מנוע הבנזין הוא חסכוני יותר ולמנוע החשמלי יש יותר כוח וניזון מסוללה גדולה יותר. כל זה יחד מאפשר נסיעה חשמלית נקיה על פני מרחק גדול מבעבר. לא רק בעיר, גם מחוצה לה בשיוט רגוע ובאותם במצבים שבהם אין דרישת כוח רבה מדי (כמו בעליות או בעקיפה) אם התנאים מאפשרים, מנוע הבנזין דומם והמנוע החשמלי לוקח את העומס עליו. היתרון של המערכת ההיברידית הזו הוא שהיא "סגורה" וטוענת את עצמה אם בעזרת מנוע הבנזין, אחזור בלימה וגם בטעינה עצמית במורדות ארוכים. לא צריך להתחבר עם כבל לרשת החשמל וטווח הנסיעה על כל מיכל דלק הוא ממש ארוך (משתנה כמובן לפי סגנון הנהיגה ותנאי הכביש).    

SUV היברידי

  עכשיו חישבו על השילוב של השימושיות ומנעד היכולת הרחב של SUV, יחד עם יחידת הנעה היברידית מתקדמת, שם מקדימה מתחת למכסה המנוע. זה הפיצוח המושלם. באמת. לשתול יחידת הנעה היברידית, שלא תלויה בטעינה מרשת החשמל לתוך רכב פנאי פותרת שתי בעיות, בבת אחת. מצד אחד יש את כל הכוח שצריך כדי שהרכב ייסע בכיף. זה קורה כי המנוע החשמלי חזק מאד בזינוק מהמקום עד למהירות ביניים והוא מפצה על תחום הסל"ד הנמוך של מנוע הבנזין לפני שזה מגיע לעקומת התפוקה היעילה ביותר שלו. כך שאתם נהנים לא רק מכוח רב וזמין כבר מהזינוק מהמקום, אלא גם מאורך הנשימה וטווח הנסיעה הגדול של רכב בנזין משובח.   מהצד השני, בזכות המנוע החשמלי צריכת הדלק נמוכה הרבה יותר בהשוואה למנוע בנזין בעל תפוקה דומה – ולא רק הכיס נהנה אלא גם הסביבה. שהרי SUV הוא התגלמות תרבות הפנאי ובפנאי אנחנו אוהבים להיות בחוץ ולנשום אוויר צח. אז הנה.   אבל לא רק. SUV היברידי יתרום לניקוי זיהוי האוויר במרכזי הערים. צריכת הדלק הטובה יותר תאפשר לכם לבקר פחות בתחנות תדלוק ולנסוע להרפתקאות ללא חרדת טווח. הנעה היברידית תתן לכן את כל היתרונות של SUV, הישיבה הגבוהה, הלוק הקשוח-אך-אופנתי, החלל הגדול ועימו השימושיות הרבה ואפילו הנעה כפולה אם יש. כל זה מבלי לשלם את ה"קנס" של מנוע גדול וזללן.  

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.