יונדאי פאליסייד – תנאי הנהלה בדרך למדבר

אם יש דבר אחד שיונדאי PALISADE אוהב לעשות זה לזלול המון קילומטרים. אז נתנו לו וזה רק פותח את התיאבון

 

 

מוקדם בבוקר. כמה מוקדם? מספיק מוקדם כדי שיהיו עוד אנשים שעוד לא הלכו לישון בכלל. חושך מסביב ונתיבי איילון הם רק שלנו. לבד על הכביש בהתחלה סופר-מוקדמת של סוף השבוע הראשון שאחרי הסגר. זה לא במקרה שאנחנו כאן ועכשיו, אבל ההחלטה הייתה ספונטנית, בערך.


כמה ימים קודם, אחרי שהפאליסייד כבר הגיע הביתה והמשפחה התרחבה עם רכב הפנאי-שטח הגדול והמפואר ביותר של יונדאי, הגיעה ההודעה בקבוצת החברים איתם אנו מטיילים כבר שנים. "בשישי תמנע". הודעה קצרה, רק שתי מילים שמיד הדליקו אותנו. הזדמנות נהדרת לבקר שוב באחד הפארקים המדהימים שיש בישראל וגם נסיעה ארוכה ראשונה של הרכש המשפחתי.


יונדאי פאליסייד הוא הדגם הגדול ביותר של יונדאי. לא רק בארץ. בכלל בעולם. עם בסיס גלגלים של 290 ס"מ ואורך כללי הנושק לחמישה מטרים מדובר ב-SUV גדול ומרשים. וזה לא רק הממדים, ניצול החלל החכם או האיכות הבלתי מתפשרת של תא הנוסעים. מה שהדליק אותנו הכי הרבה הייתה החבילה הטכנולוגית שמכילה את כל מערכות הסיוע והבטיחות האקטיביות שיש מהדור החדש ביותר, לוח מחוונים ווירטואלי עם המון מידע שימושי המוצג באופן ברור ונעים. כל זה לצד חבילת איבזור שלא הייתה מביישת גם מותגי פרימיום נחשבים: חלונות שמש לכל שורת מושבים, המון שקעי USB לאלקטרוניקה של הילדים, מושבים מאווררים ומחוממים וגם גלגל הגה מחומם ועוד ועוד.

 

 

 

SUV גדולים שבהם נהגנו בעבר היו מאד גמלוניים. שילוב של מנועים חלשים מדי ומתלים רכים מדי. ב-PALISADE יונדאי מצאה איזון מושלם בין נוחות לריסון ותמיכה כך שהכלי מרגיש הרבה יותר רספונסיבי ודינאמי. מנוע V6 עם 291 כ"ס הוא לא רק חזק אלא גם חלק מאד ופעולתו השקטה הופכת כל roadtrip ארוך לפינוק אליו מצפים כולם.


הציוד לטיול דרש קיפול של שתי שורות המושבים שמאחור, ודלת תא מטען חשמלית סגרה על הכל. ציוד ליום, ציוד לינה בשטח, צידניות עם אוכל ושתיה. כל מה שצריך ליומיים אוטונומיים ורחוקים ככל האפשר מציביליזציה.
אור ראשון פוגש אותנו קצת אחרי באר שבע. ה-WAZE מדברת אלינו מהאנדרואיד ומציעה שנדרים על כביש 40, דרך מצפה רמון. אנו בעד נפרדים מכביש שש ומתחילים לראות מדבר שמתעורר סביבנו. בחוץ הטמפ' צוננת וחד-סיפרתית. אבל בתוך הפאליסייד נעים וחמים, הקילומטרים זורמים מתחת לגלגלי 20 אינץ' וברקע מוזיקה קולומביאנית בוקעת ממערכת השמע באדיבות ספוטיפיי.


נפרדנו מהיעלים של מצפה רמון. ויש לנו כבר יעד קרוב למנוחה וארוחת בוקר. הערוץ הקסום של נחל ציחור. אחרי חורף גשום מאד הנחל הזה נראה לא פחות מסוואנה אפריקאית. צבאים רבים מדלגים בין עצי שיטה ומשפחות של חוגלות סקרניות משוטטות בכל פינה. רצף הפיתולים האחרון אחרי המקום בו נחל פראן מלטף את כביש 40 והמאותת ימינה נדלק. יורדים מהכביש.

 

 

לפאליסייד מערכת הנעה כפולה חכמה מאד. זו מפצלת את כוח המנוע בין הגלגלים לפי הצורך ולפי סוג השטח אותו הנהג יכול לבחור באמצעות בורר עגול בתא הנהג. ערוץ הנחל הוא בעיקר חצץ עמוק למדי היוצר התנגדות ומדי פעם אבנים שכדאי להיזהר מהן פן ינשכו בדופן צמיג יקר. הפאליסייד מפלס לו דרך החצץ, עם גחון גבוה ומוגן ונהיגה זהירה עצרנו ליד עץ מרהיב. בסך הכל חצי קילומטר מהכביש והפאליסייד הביא אותנו לאפריקה. מהמם. אספרסו לוהט וכריך צונן אחד אחרי, חוזרים לכביש לעוד כשעת נסיעה נינוחה עד לתמנע.


את כל ההרפתקאות שחוינו בתמנע נחסוך מכם. מה שכן נשתף זה שאתם חייבים לבקר שם. מכל נקודת מבט: היסטורית, גיאולוגית וכמובן חי וצומח המקום הזה מהמם חושים. חשנו ברי מזל שיכלנו להגיע עד תמנע כדי ליהנות ולחוות את המקום המופלא הזה. עצה חמה, ארזו את הילדים ותעשו שם לילה.

 


הדרך חזרה הביתה הייתה פחות דרמטית. "דוך" על כביש 90 ומשם לדימונה, באר שבע והביתה. כשלוש וחצי שעות של נסיעה נינוחה אותה הצלחנו לעבור עם תדלוק יחיד. מחשב הדרך הראה בתנאים האלה צריכה של 11 קילומטרים לליטר. עם מיכל המאפשר לקבל טווח של כמעט 600 קילומטרים בתנאי שיוט רגועים כשנוסעים בקצב הרשום על תמרורי התנועה. אבל זו לא המהירות אלא הספייס שיש בתוך הקבינה, הצבעים והאווירה הרגועה שהיא משרה ובעיקר העובדה שאפשר לרדת מההגה, או ממושב הקפטן שבמרכז, אחרי נסיעה ארוכה רעננים ומוכנים לכל פעילות. פעילות של פנאי אקטיבי או לטפל בעסקים כשאתם חדים וממוקדים.


יונדאי פאליסייד מרים את יונדאי לרמה הכי גבוהה מעולם. רמץ פרמיום של איכויות, אבזור, ודינאמיות. עם ערך מוסף של דגם זוכה פרסים, מותג חזק בישראל כמו בעולם שעומד מאחרי המוצר ולבסוף, כלי רכב שפשוט בא לנו למצא את עצמנו על הכביש בכל הזדמנות.

כתבות נוספות

סרטים, הפתעות ועידכונים
אנחנו משקיעים, אז כדאי לכם.