הזמן נסיעת מבחן

הזמן נסיעת מבחן

  • מחקר ופיתוח
  • מעבדות הבדיקה
  • חדשנות וטכנולוגיה

חדשנות

מחקר ופיתוח

מחקר ופיתוח

במחלקות מחקר ופיתוח (מו"פ) של יונדאי מפתחים טכנולוגיות העתיד ומתאימים טכנולוגיות פרימיום למשפחה המודרנית. עולם של חדשנות ויצירתיות פוגש במחלקות מחקר ופיתוח ובמהנדסי הרכב הטובים בעולם שהוגים, מפתחים ובוחנים בקפדנות את טכנולוגיות העתיד. תחת ידיהם עובר עולם שלם של חדשנות בתחומי בטיחות, נוחות, איכות, הנדסת אנוש, יכולת דינאמית ויעילות אנרגיה. מרכזי מו"פ של יונדאי נמצאים במדינות שונות ברחבי העולם: דרום קוריאה, ארה"ב, גרמניה, הודו ויפן.

מעבדות הבדיקה

במרכזי מחקר ופיתוח של יונדאי נמצאות מיטב מעבדות המבחן והמחקר שמאפשרות למהנדסים ולמעצבים לפתח מכוניות באיכות בלתי מתפשרת. בין היתר, במרכזים אלה נמצאות מנהרות רוח שמעמידות את רכבי הניסוי בפני רוח במהירות 200 קמ"ש, והן תורמות רבות לפיתוח של כלי רכב יעילים ושקטים. כדי לדמות תנאי אקלים קיצוניים, במרכזי מחקר ופיתוח של יונדאי אפשר למצוא חדרי קור וחדרי חום. בחדרי הקור עוברים כלי הרכב ניסויים בטמפרטורות שנעות בין °20- ל- °40-. בסביבה הזו נבדקת עמידותם של כלי הרכב בתנאי קיפאון קשים  בחדרי החום, שהטמפרטורה בהם מטפסת לכדי °60 מעלות, נבדקת יכולתה של מערכת מיזוג האוויר ועמידותם בחום של רכיבי אלקטרוניקה רגישים וחלקי מרכב שונים העשויים מגומי ומפלסטיק. בעת נסיעה בגשם ובשלג עומד כלי הרכב במבחן עמידות מורכב, וכדי לדמות את התנאים האלה קיימים במרכזי מו"פ של יונדאי מוטורס חדרי שלג וגשם. בחדרים אלה נבדקת פעולת הרכיבים האלקטרוניים, מערכות המגבים וקירור המנוע, וגם איטום של תא הנוסעים, תא המנוע ותא המטען מפני גשם, שלג וקור חיצוני. רכבי מבחן במרכזי מו"פ של יונדאי עוברים סדרת בדיקות חשובות נוספות כגון מבחני ריסוק שבוחנים את עמידות המכוניות בתאונה. במעבדת ריסוק מושיבים בתוך הרכב בובות ריסוק שמייצגות נהגים ונוסעים בממדים שונים. בנוסף, רכבי המבחן עוברים התשה בכבישים מסוגים שונים: ישרים ומפותלים, איטיים ומהירים, יבשים ורטובים, סלולים היטב ומשובשים. רכבי המבחן נכנסים אפילו לחדרים שמעמידים אותם בקרינה אלקטרומגנטית חזקה שמאפשרת בין היתר לבדוק את רמת הקליטה במערכת השמע בתנאים משתנים.

חדשנות וטכנולוגיה

אנשי מחקר ופיתוח חולמים ובודקים, מהנדסים ומגשימים את חזון הטכנולוגיה של יונדאי, כדי שימשיכו רכבי המותג לעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה המודרנית ולהיות לשם נרדף לחדשנות וליכולות מרשימות. בימים אלה ממש במרכזי המו"פ של יונדאי מוטורס מפתחים כלי רכב של הדור הבא. הפיתוח מתבצע בכיוונים שונים בתחומי בטיחות, איכות, הנדסת אנוש, נוחות, מערך הייצור וכל תחום אחר שנוגע ברכבי יונדאי. אפילו הקונספט של שמשות הרכב עובר מתיחת פנים ושינוי. מהנדסי החברה שוקדים בימים אלה על פיתוחה של מערכת HUD (הקרנת מידע בצורת הולוגרמה בדומה למערכות של טייסי קרב), כדי לאפשר לנהג לקבל את כל המידע שהוא צריך מול עיניו מבלי שיידרש להסיר את עיניו מהכביש במהלך הנסיעה. בעת נסיעה בגשם, ייתכן שלא יהיה כלל צורך במגבים, כיוון שביונדאי בוחנים ננוטכנולוגיה שתשאיר את שמשת הרכב יבשה. בעתיד גם באור שמש עז, יוכלו החלונות לסנן ולמתן את כמות האור שחודרת דרכם בתנאים המשתנים. בחלונות הגג של רכבי המבחן מתקינים המהנדסים תאים סולאריים (פוטו-וולטאים), כדי להיעזר באנרגיית השמש לצינון הרכב. בתחום הבטיחות עובדים המהנדסים על מערכות של חיישנים שמזהות מצב תאונה בלתי נמנע ומסייעות לשנות את מבנה המושבים כדי לצמצם את חומרת הפגיעה בנהג ובנוסעים. עוד בתחום הבטיחות, נמצאת בפיתוח מצלמה שממוקמת בתוך תא הנוסעים ומצוידת בטכנולוגיה של זיהוי פנים. היא עוקבת אחר השינויים בפני הנהג, כדי לזהות מצב של עייפות או הירדמות בנהיגה. אם מזוהה מצב כזה, המערכת מעדכנת את מחשבי המכונית ואלו שולחים התראות קוליות וגם מרעידים את מושב הנהג כדי להודיע לו על הסכנה. עוד במחקר ופיתוח נמצאת התחזוקה השוטפת של הרכב: ביונדאי בוחנים צמיגי אל-תקר במבנה של חלת דבש חלולה. כמו כן, נבחנים חומרי מרכב שבזכות הרכבם כימי ייחודי מתקנים את עצמם אוטומטית אם המרכב נשרט.